Kotimaiset, itse tuotetut tai jalostetut marjat ja hedelmät ovat meidän suomalaisten voimavaroja monessa eri suhteessa. Forssan ammatti-instituutti tarjoaa sinulle mahdollisuuden saada lisäoppia, uusia ajatuksia sekä verkostoitua. Koulutuksessa käsitellään aiheita mm. marja- ja hedelmätuotteiden valmistuksesta sekä niiden

• raaka-aineista ja prosesseista
• kriittisistä tekijöistä laadun ja säilyvyyden kannalta
• tuotekehityksestä ja aistinvaraisesta arvioinnista
• brändäyksestä ja markkinoinnista

Käsiteltävät tuoteryhmät:

• mehut ja muut juomat
• säilykkeet
• hillot ja hyytelöt
• makeiset ja marmeladit
• siirapit ja kastikkeet

Koulutus painottuu tuotekehityksen näkökulmaan sekä alan- ja sidosryhmätoimijoiden osaamisen kokemukselliseen hyödyntämiseen. Opintoihin on mahdollisuus sisällyttää osallistujien aktiivisuuden ja kiinnostuksen mukaan lisäopintoja esim. elintarvikeviennistä. Osallistujilla on siis mahdollisuus vaikuttaa koulutuksen sisältöön ja hyödyntää sitä kokonaisvaltaisesti oman toiminnan ja osaamisen kehittämisessä.

Koulutuksen arvioitu kesto on 27.5.- 18.12.2020 ja siihen sisältyy minimissään 6 lähipäivää. Sesonkiaikoina ei koulutuspäiviä järjestetä.

Lisätiedot:

Minna Mäkinen, p. 040 3474 074,

Koulutukseen voi ilmoittautua esitteestä  löytyvällä QR-koodilla, tai suoraan linkin kautta hakemalla: Tuotteista Suomen Suvi https://www.lhkk.fi/koulutushaku/

*HML ei ole mukana koulutuksen järjestämisessä. Liitto tukee Forssan ammatti-instituutti &
Faktia Oy:tä koulutuksesta tiedottamisessa.

Koulutusesite: Tuotteista Suomen suvi