Kotimaisen mansikan satokausi on alkanut ja lähellä tuotettua marjaa on nyt hyvin saatavilla. Tällä hetkellä mansikkaa saadaan kasvutunneleista sekä avomaalta. Mansikkasesongin alkaessa mainonta ja tiedottaminen on tärkeää, jotta kuluttajat saadaan heräteltyä uuteen sesonkiin.

Hedelmän- ja Marjanviljelijäin liitto markkinoi kotimaisia marjoja ja hedelmiä. Satokauden alussa keskitytään mansikkaan ja kauden edetessä mukaan tulevat vadelma, herukat ja pensasmustikka. Tänä vuonna mainonnan aloitus suunnattiin Helsingin metroon, jossa marjamainokset pyörivät neljällä asemalaiturilla. Mainoksia näytetään Kampin, Rautatieaseman, Helsingin yliopiston ja Hakaniemen metrolaiturialueilla.

Mainonta haluttiin pitää raikkaana ja selkeänä. Mainoksissa kauden kotimaiset marjat ovat pääosassa. Mainonnalla haluttiin myös ohjata kuluttajia tutustumaan suoramyyntitiloihin, jotka löytyvät osoitteesta www.marjat.fi. Suoramyyntitilojen kautta kuluttajat voivat löytää lähimmän marjatilan.